Agencje eventowe – biznes dla biznesu

Event to termin coraz częściej stosowany w polskim biznesie. Rynek oferuje usługi wielu agencji eventowych. Na czym polega ich działalności i dla kogo są eventy firmowe? Jak wygląda organizacja eventów dla firm? Takie pytania są często zadawane. Odpowiedź na nie znajdziemy niżej.

Najpierw poznajmy znaczenie słowa event. Jest to zaplanowane i zorganizowane działanie pod kątem określonego celu. Cel określa wydarzenie, uczestników, czas i miejsce. Słowo to dotarło do nas w ok. 2004 roku i zostało zaczerpnięte z kultury zachodniej. Najczęstszym skojarzeniem tego słowa jest impreza. Ludzie wiedzą tylko tyle, że jeśli trzeba coś uczcić w firmie to wtedy wdrażają to pojęcie. Jego znaczenie jest bardzo zróżnicowane. Często zmienia się w trakcie realizacji projektu i nigdy nie oznacza tego samego. Eventy na dobre wkroczyły w sferę marketingową firm. Eventy trafiają do grup społecznych i zawodowych. To, co dla jednej grupy jest czymś wyjątkowym (eventem) dla innej jest czymś normalnym.

Organizacja eventu to proces wielozadaniowy, obejmujący:

  • planowanie,
  • projektowanie,
  • organizację,
  • produkcję
  • ewaluację.

Tylko konkretne działania agencji oparte na doświadczeniu i wiedzy pozwolą wykreować wydarzenie na miarę eventu. Dla uczestnika jest to okazja do przeżycia czegoś specjalnego, wyjątkowego. Normalnie wykracza to poza jego doświadczenia.

Agencje eventowe to biznes dla biznesu. Organizator dzięki swej wiedzy planuje i wykonuje realizację zamierzonego celu. Jest to jego biznes. Wykonując zadanie organizacji eventu firmowego tworzy się okazja do powstania nowego biznesu. Eventy biznesowe i korporacyjne wspierają cele danej firmy. Tworzą nowe kręgi znajomości, udostępniają drogi komunikacyjne, poprawiają relacje z klientami i ludźmi.

Oferty naszego rynku odnośnie organizacji eventów są bardzo szerokie. Konkurencja jest ogromna. Aby dokonać odpowiedniego wyboru musimy jasno określić cel oraz oczekiwania. Bardziej doświadczona agencja zaspokoi większe wymagania. Stawiając na doświadczenie agencji możemy liczyć na lepsze zaspokojenie naszych założeń. Wybierając agencję musimy poznać jej możliwości. Większość firm przygotowuje indywidualne i unikalne scenariusze wydarzeń. Pozwala to unikać powtórzeń. Organizacja imprez dla firm z reguły spełnia założone cele. Organizatorzy robią wszystko, by klient był zadowolony, aby wydarzenie spełniło jego oczekiwania, a dobra zabawa trwała do samego końca.

Eventy firmowe to tylko jeden dział szerokiego zakresu usług. Oprócz nich agencje oferują eventy:

  • społeczne i charytatywne – tworzone dla zdobycia środków na cele charytatywne, dla pobudzenia świadomości ludzi o danym problemie,
  • sportowe i rekreacyjne – konkurencje sportowe, rozrywkowe, organizowane cyklicznie lub jednorazowo,
  • marketingowe – budujące relacje z klientem, promujące produkty i usługi,
  • rządowe i obywatelskie – organizowane w ramach partii politycznych, instytucji rządowych i dla nich,
  • spotkania i konferencje – powstają w celach edukacyjnych, odbycia debaty, dyskusji.

Wieloznaczność słowa event sprawia, że dotyczy ono wielu wydarzeń. Każde z nich musi być unikalne i wyjątkowe. Dbając o jego jakość wybierajmy usługi profesjonalnych agencji eventowych. Tylko one w pełni zaspokoją nasze oczekiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *